FOnline & new FMC Forum
Grudzień 14, 2017, 05:07:39 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Aktualności: Wit Beyond Measure is Man's Greatest Treasure
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 9
  Drukuj  
Autor Wątek: Dokąd zmierza 2238?  (Przeczytany 33907 razy)
Ratte
Newbie
*

Karma: +4/-0


« : Marzec 09, 2011, 03:37:31 »

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc wypada sie jakoś przywitać....

Witam.

Otóż ostatnie zmiany na serwerze czyli update z dnia 1 marca ukazał iż zaczęły się realizować moje najgorsze obawy na temat tego dokąd zmierza cały świat w Fonline 2238.

Pierwszy i chyba najważniejszy mój wniosek jest taki, że Devs/Gms czy ktokolwiek odpowiedzialny za tworzenie tego moda, nie ma pomysłu co dalej. Wszystkie zmiany są raczej poprawkami(lub popsujkami) tego co było. W najnowszym updajcie panowie z góry umożliwili nam hasanie w "nowych" szarych szatach, oraz dumne dzierżenie różne kolorowe flary. WOW super tylko ile trzeba czekać na taką rzecz która powinna się pojawić wipe temu, czyli wtedy kiedy wprowadzono do sklepów szaty purpurowe, ale naturalnie sprawę trzeba było przemyśleć przedyskutować i dlatego to zajęło pół roku. Oczywiście takie smaczki(bo niemożna tu mówić o jakiejś zmianie) są ok, ale co dalej.

Sprawy które są istotne, które wymagaja zmiany albo ta gra nigdy się nie zmieni na lepsze, nawet nie są tykane, lub poprostu zabiera się do nich od dupy strony. Mowa tu oczywiście o altach. Jak można zakazywać altowania jak tak gra wymaga posiadania dodatkowych postaci. Każdy gracz który dłużej zagościł na pustkowiach zapragnął mieć coś więcej niż tylko skromny namiot kolo ncr/hub. Naturalnym rozwiązaniem jest stworzenie sobie dodatkowego ludka, pogadał z kolegą i bęc namiot siedzi koło Broken Hills. Z bazami równierz istnieje ten problem. Jest totalną głupotą dawać idee jeden gang-jedna baza. Dla dobrego prosperowania gangu, bazy w neuralgicznych miejscach są niezbędne. Oczywiście problem wiadomo jak rozwiązać. Crafting który na dłuższą metę jest nieopłacalny, nudny, głupi, również wymaga altowania. Owszem idea była piękna ty robisz bron ja robię pancerze-dogadajmy się,grając nawet wedle tej zasady....
...... ile do cholery można siedzieć na trasie miasto-kopalnia? Outdoorsman słaby bo wszystko poszło w sience, wolno się idzie, pełno encouterów. Oczywiście są samochody(zmiana prędkości marszu na mapie miała spopularyzować ten środek transportu). Samochody-drogie to, szybko się psuje, paliwo...no akurat paliwo łatwo załatwić. Naprawić oczywiście można ale żeby skutecznie naprawić samochód trzeba posiadać ok 200 pkt naprawy, wiec znów trzeba tworzyć alta do napraw bo znajdź na ulicy gracza który ci przy próbie naprawy przy okazji nie będzie chciał sprywatyzować tego auta. Cały czas tak można wymieniać i wymieniać powody altowania.

Nie można winić graczy że tworzą kolejne charaktery, winić należy system, który im to umożliwia, a przede wszystkim ZMUSZA. Zamiast zając się tymi oczywistymi sprawami które fakt nie są łatwe do rozwiązania, ale możliwe, twórcy porostu wolą dać ludowi pomarańczowe flary.

Aktualna teoria panująca na dworach jest taka, że 3d...trójwymiar rozwiąże wszystkie problemy wszechświata, nowe pancerze, bronie, skiny, co tam jeszcze, a czemu rozwiąże? "Ponieważ w 3d łatwiej coś zrobić niż na tych obrazkach 2d, trzeba malować itd". Jednakże 2d panowie maja gotowe, a ile chcą jeszcze dodawać skinów. Masa gotowych modeli leży sobie zakurzona w zapomnianym forum "no mutants allowed", a to co nie ma można porostu dorobić, na pewno nie zabierze to tyle czasu co tworzenie WSZYSTKIEGO od nowa, no ale 3d...

Cały kierunek który obrał team z 2238 jest bezideowy, kolejne poprawki sprawiają wrażenie że ten kto jest odpowiedzialny za to wszystko, nie ma po prostu wyobraźni, odrobiny fantazji, nie przewiduje pewnych spraw, nie potrafi matematycznie rozwiązać problemów altowania. Może i są tam ludzie zdolni dobrzy programiści, którzy potrafili naprawde dużo wycisnąć z Fallouta by działał w warunkach multipayerowch, jednakże nie widzę tam ani jednej iskry boskiej, iskry kogoś kto by pisał "scenariusz" do tego świata. Wszystko co jest teraz, czerpie źródło z rożnych idei i teorii które zostały stworzone na początku istnienia Fonline, one też kompletnie nie podołały próbie czasu. Jednak nie ma już nowych, jest tylko uporczywe utrwalanie porządku założonego od poczatku.

Kryzys bankowy, czyli czarny czwartek na wastelandzie. Jest to to kolejny przykład idiotyzmu twórców. Najpierw tworzą coś nieprzemyślanego. Wiadomo, było już w dniu wipa(kiedy to wprowadzono system mnożnika kasy w bankach) że prędzej czy później system oprocentowanych kont doprowadzi do hiperinflacji. Jednakże nikt od tych z góry tego nie przewidział i porostu wprowadził kolejną durnotę.Podejrzewam że najchętniej to by usunęli cała kasę w bankach i polikwidowali by konta, jednakże pewnie obawiali się jakiejś rewolucji czy coś;). Więc teraz kapsle niby są ale ich niema, czyli wyjście z założenia za dużo daliśmy teraz trzeba zabrać, jest to kolejny nieprzemyślany pomysł , porostu z dupy wzięty. Wszystko to świadczy o bezmózgowiu panującym w zarządzie pustkowi nr 2238. Kurwa, totalnemu kretynizmowi, debilizmowi i co tam jeszcze.

Na koniec chciałbym zapytać i temu co mi pomoże, ofiaruje świeży, nie noszony BA. Po jaką cholerę usunieto bieg na podwojne kliknięcie, czy to namiastka CD na bieganie, czy jest zabawnie gdy wszyscy skaczą jak króliki na auto-runie, lub nowi gracze się żalą "Mam lagi nie mogę biegać"?
 
Ufff nie miało być tak długo, ale co tam przynajmniej się wygadałem i wyzbyłem negatywnych emocji, w stosunku co do gry.
Miłego dnia życzę, czy tam nocy.


« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2011, 18:41:55 wysłane przez Ratte » Zapisane
Kilgore
Administrator
Full Member
*****

Karma: +28/-1

Bang Bang Smash


« Odpowiedz #1 : Marzec 09, 2011, 10:05:19 »

1. Kompletny zestaw animacji dla Sand Robes pojawił się na 4 dni przed poprzednim wipem, toteż wcale nie dziwię się, że go nie umieścili ;]
2. Flary, promieniowanie na worldmapie, działające itemy typu magic 8 ball, kości do gry i inne takie cuda widziałem już w mającym więcej niż pół roku koncepcie "pewnego" serwera. Ogólnie nie zamierzam tego dalej komentować Uśmiech
3. Ograniczenie altów wymagałoby po pierwsze wywrócenia do góry nogami 2238, a po drugie dużego nakładu pracy ze strony devteamu i GMów. 2238 było od zawsze serwerem "masówkowym", więc nie oczekuj, że w tej kwestii się coś zmieni. Twoje uwagi są słuszne, ale prawie wszystkiemu winne są alty - ciężko temu przeciwdziałać. Jeśli chodzi natomiast o durną prędkość na WM: to jest klasyczny przykład na to, jak w imię "wyższej idei" coś może być totalnie ZJEBANE przez kogoś, kto w tą grę po prostu.. nie gra. Jedynie Solar gra w tą grę i jest zainteresowany zdaniem graczy na konkretne tematy - wiele razy pytał mnie o szczegóły jakiejś konkretnej broni, balansu pvp, działania dragów, ostatnio o perki.. pozostali niestety wrzucają graczom na talerz kotlety, które smakują lepiej, lub gorzej. Odwieczna wymówka "to jest tylko beta" próbuje budzić pewne nadzieje, przynajmniej do czasu :>

3d - no cóż, o tym jest odrębny temat na tym forum, więc nie będe się powtarzał..

"Kryzys bankowy" - no cóż, takie rzeczy się zdarzają. Z jednej strony gdyby gracze mogli wybrać wszystko, co tam mieli, zwiększyłaby się przepaść między bogatymi a biednymi, z drugiej strony odcięcie wielu graczy od wszystkich ich środków i zastosowanie zasady "kto pierwszy zdoła wypłacić ile to możliwe, ten lepszy" jest trochę niesportowe :>

Zmiana w autorunie wynika pewnie z tego, że poprzednio klikając dwukrotnie przy włączonym autorunie postać zaczynała iść, nie biec. Niektórych wkurwia to, innych wkurwia brak biegania pod dwukrotnym kliknięciem. Kwestia gustu.

No to sobie ponarzekaliśmy...
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2011, 10:07:53 wysłane przez Kilgore » Zapisane

Nice_Boat
Newbie
*

Karma: +21/-0


« Odpowiedz #2 : Marzec 09, 2011, 12:16:40 »

Od dłuższego czasu próby grania na 2238 i czerpania z tego przyjemności wyglądają trochę jak kopanie się z koniem. Próbujesz dobrze się bawić, myślisz sobie jaki toto ma potencjał i jak może być fajnie - a potem uderza cię standardowy pakiet rozrywek tego servera, czyli TC nudne jak flaki z olejem i oparte o czekanie, crafting z wykurwistymi cooldownami który wymaga wycieczek do kopalni czy innych śmiesznych miejsc - które to są nudne i powtarzalne, hiperprędkość poruszania się na WM, PvP które straszy imbą i ilością opłacalnych buildów które można policzyć na palcach obu rąk, konieczność altowania i expienia postaci w prymitywnym i prostym PvE... ostatnio dodali cd na korzystanie z banku, co jak dla mnie dość ładnie podsumowuje ten server. Do tego wszystkiego dochodzi fakt że GMy i obsługa forum nie tyle nie mają pojęcia co robią, ile darzą część graczy nieskrywaną nienawiścią... no to sorry, o czym tu gadać?

Jeżeli chodzi o sam kierunek rozwoju - nie ma czegoś takiego. Nie ma ŻADNEGO planu czy koncepcji na dłuższą metę. Widać to idealnie na 2 przykładach: balansowaniu PvP i ekonomii. Z balansowaniem PvP było tak, że najpierw broń była w miarę zbalansowana (choć baaardzo szybko zabijająca, system jak w F2) - zaczął się whine że BG za mocne bo Avenger. Znerfili BG, poszedł whine że SG/lasery za mocne, bo insty i snajpy i w ogóle - więc znerfili krytyki. Znowu okazało się że BG są za mocne (eh, znowu ten Avenger na 3 bursty...) i niewiele myśląc znerfili Avengera do poziomu w którym poza 1hexem to prawie pistolecik na wodę... co może i działałoby ok, ale zmienili system drugów i 3 burstów pod rząd już nikt nigdy nie wypłaci. Wynik tego jest taki, że z całego arsenału F2 i F1 do walki nadają się... 3 bronie, z czego 1 niecraftowalna. Zanim zabrali się do "pracy", broni którymi można było walczyć na naprawdę najwyższym poziomie było kilkanaście, przy czym trzeba pamiętać że nie wszystkie były dostępne za pomocą craftingu. O binarnym podejściu do sneaka (albo imba niewidzialność, albo nieprzydatne gówno... i tak na zmianę) przez litość nie wspominam.

Jeśli chodzi o ekonomię - kiedyś się farmiło stuff i craftowało tylko jakieś dodatkowe (pomocne, acz niekonieczne) rzeczy i grało się ok. Pomijając szczegóły typu dywany z minigunów w namiotach system był prymitywny, ale skuteczny. Wipe potem wprowadzili cooldown na karawany i większy nacisk na crafting+mining z godzinnym okresem oczekiwania - co się z automatu stało? Gracze zaczęli zakładać po 50 altów i nakurwiać kamyki na masę, do boju ruszyła rzesza GMów od banowania, atmosfera na serverze zrobiła się napięta/montypythonowa/schizofreniczna - z jednej strony gra po prostu wymusza altowanie, z drugiej strony część administracji z zacięciem godnym lepszej sprawy dość przypadkowo za to altowanie banuje. A raczej nie tyle za samo altowanie, ile za zbyt szybkie przełączanie postaci (a co to kurwa zmienia oprócz tego że gra się szybciej i przyjemniej?). Potem kolejny wipe i trochę mniej upierdliwy crafting (tzn. zamiast HIVa po prostu syfilis) + powrót farmingu... tylko co z tego że można farmić, skoro sprzęt z tych enco się do niczego nie nadaje z powodów wymienionych w akapicie dot. balansu PvP?

2 podstawowe featuresy tego servera, które na przestrzeni niecałych 2 lat z prostych, acz przyjemnych zrobiły się trochę bardziej skomplikowane i po prostu chujowe/nieprzyjazne graczom na skutek nieprzemyślanych posunięć, które częstokroć sprowadzały się do reagowania na whiny bliżej niesprecyzowanych osób. Tak jak piszesz, zero koncepcji i zero jakiejś długofalowej wizji - ot, takie grzebanie byle tylko sobie pogrzebać. No ale czego tu się z drugiej strony spodziewać, skoro tak jak pisał Kilgore ci ludzie w to nie grają, a zmiany wprowadzają z doskoku, "na partyzanta"? Gra jest zjebana, a oni zamiast ją naprawiać dodają nowe itemy i planują nowy domination mode... super, teraz będzie można się nudzić/wkurwiać w nowych ciuchach i nowych lokacjach. Do tego dochodzi fakt że jak sugeruje się jakieś zmiany na większą skalę/zamieszcza konstruktywną krytykę, to dla ludzi pokroju Surfa czy Lexxa stajesz się z miejsca wrogiem i zaczyna się budowanie internetowego ego, obrażanie czy nawet banowanie. Jak dla mnie 2238 jest w tym momencie skreślone i nie mam dla tego servera żadnej nadziei. Patrząc na spadającą z miesiąca na miesiąc ilość aktywnych graczy nie jestem jedyny. A szkoda, bo kilka pomysłów (unguarded mines, w jakimś tam stopniu militia, niektóre naprawdę fajne lokacje) było dobrych - tylko że to jak wrzucenie kilku łyżek miodu w wiadro gówna i liczenie na to że ludziom zacznie smakować.
Zapisane
Vilaz
Newbie
*

Karma: +15/-0

#1 Cat's Paw Fan!


« Odpowiedz #3 : Marzec 09, 2011, 12:28:07 »

Ładnie powiedziane. Ulżyło mi trochę, muszę powiedzieć. Nie wiedziałem czy to ja się robię starym zgrzybiałem FOnline'owcem, który narzeka na każdą zmianę czy to rzeczywiście Devi tracą resztki rozsądku.

Na początku było fajnie, harsh ale fajnie no i trzeba było się pomęczyć. Potem było fajniej, było kilka update'ów parę nowych rozwiązań, jakieś nowostki, urozmaicenia. Potem było śmiesznie, crafting można było zapętlić ponieważ z wyprodukowanego przedmiotu i tony drewna można było zrobić tych przedmiotów kolejną setkę (Niezależnie od poziomu science, broń dawała przy rozkładaniu takie same bajerki, często przewyższające wartością samą broń). Potem było gorzej zaczęły się cooldowny. CD: na spanie, na sranie, na jedzenie, na kopanie, na pranie i hu*a rąbanie. Niedawno było całkiem fajnie balans (balans w przypadku devów jest często względny) SG, jakieś tam inne przyjemne pierdółki. I finalnie updaty najnowsze... syf i ubóstwo. Coś miało pomóc, przeszkadza. Devi chcą realistyczności, mamy krach itp. itd.

Był kiedyś cudny i bardzo tłusty w dobre słowa temat o altach (który sam założyłem, weee) na polskim subforum. Oczywiście poszedł się yebać. Pamiętam, że Wichura uzbierał sporą dozę lepszych pomysłów potłumaczył i zaniósł na Fonline general. Przesiedliśmy się tam kilkoma osobami ze wspraciem naszej pracy i po 5-6 stronach poszło to wszystko w zapomnienie. Zupełnie tak jakby devi wstydzili się tego, że istnieją Alty. Coś jak wyrodne dziecko, które istnieje ale nikt się do niego nie przyznaje. I zapierdala sobie taki dzieciak rabując sklepy, gwałcąc dziewice. Wszyscy wiedzą, że to jest złe ale to przecież nie nasze.
Zapisane
Manero
Newbie
*

Karma: +6/-0


« Odpowiedz #4 : Marzec 09, 2011, 15:13:16 »

Największą wadą tego serwera jest wysoka odporność developerów na korzystanie z sugestii graczy. A sam serwer zmierza do dupy.

edited:

Wichura, ja pisze o sugestiach od graczy a nie od przydupiastych trolli Duży uśmiech
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2011, 16:11:32 wysłane przez Manero » Zapisane
Wichura
Full Member
***

Karma: +30/-10
Płeć: Mężczyzna

High-Tech Troll


« Odpowiedz #5 : Marzec 09, 2011, 15:37:44 »

Dość długo byłem zwolennikiem gry jedną jedyną postacią. Ba, uprawiałem tęgie forumowe PvP z ludźmi, którzy ganiali stadem altów. Szło dość fajnie, ale jak się okazało, że właściwie to niewiele mogę zrobić po 21 levelu (prawdę mówiąc nic), po którymś tam wipe wystartowałem od razu na dwa ludziki, potem doszła małpiatka, a potem już przywykłem do posiadania kilku totalnie różnych postaci. Próby zasugerowania zniesienia limitu poziomów kończyły się zawsze tak samo - płaczem debili, których przerastało przeczytanie zdania do końca i którzy bali się przegrać w grze komputerowej, bo ten drugi miał 250, a nie 230% skilla bojowego.

Wizja rozwoju - to oczywiste, że nic takiego nie istnieje. Jak w tym dowcipie - tu pierdolniemy na czerwono, tam na zielono, a tu jebnijmy niebieski szlaczek, żeby chujowo nie wyglądało. I tak to leci, przypominając parkującą kobietę: w lewo, do przodu, w tył, w prawo, lekko, jeszcze, o nienienie w tył, do przodu, kurważeż, do tyłu, w lewo ... Byłoby to zabawne, gdyby nie było takie przygnębiające. 2238 konstruowane jest wedle zasady anal-developmentu, czyli od dupy strony, jak wyżej zauważono. Parkingi dla samochodów pod miastami są "low on todo list", pociągi to żałosny ficzer, z którego próbowałem skorzystać raz czy dwa bez efektu, jest tylko jedno (no, dwa) miejsce, gdzie można kupić auto - miejsce niestrzeżone i niebezpieczne, ale prędkość pełzania po mapie można zmniejszyć już teraz, żeby było widać że coś robimy i mamy misterny plan. Móżdżku, co będziemy robić dziś w nocy? To samo co każdej, Pinky - opanowywać świat!

Smutne to właściwie, spędziłem w grze wiele wesołych chwil, poznałem wiele zacnych dusz (kilku zjebów genetycznych również, oczywiście), zmarnowałem sporo wolnego czasu licząc ciągle, że teraz jest wprawdzie chujoza, ale już niedługo będzie wipe i nowe, wspaniałe ficzery, od których posram się na rzadko ze szczęścia. Nie wierzę jednakowoż, że coś dobrego czeka 2238. Zapowiadane nowe perki widziałem, będą znakomicie wspierały rozwój altowiska. Zapowiadanych blueprintsów nie widziałem, nie wiem czy istnieją już jakieś mapy do lokacji, gdzie rzekomo będzie się zdobywało/craftowało itanzy wysokiego levelu. To też duży błąd twórców - zamykają się w pokoiku, coś tam skrycie dłubią, nikomu ani słowa, a potem się dziwią, że lud wkurwiony i zamiast kwieciem rzuca zdechłymi kotami. Tak się po prostu nie robi.

Manero - nie kłam, sugestie są brane pod uwagę. Że nie tych ludzi, co trzeba, to inna sprawa - "they killed me, nerf it" to spora część działu "Suggestions". Jak w tematach o TC czy balansie pukawek do PvP wypowiadają się najgłośniej takie osobistości i znawcy przedmiotu jak avv, Surf, Izual czy inny RavenousRat, to potem wygląda to jak wygląda.


Aha, dokąd zmierza 2238 - do momentu, w którym na serwerze zostanie kilkudziesięciu przydupasów, garstka przypadkowych przechodniów i kilku niezmordownanych zapaleńców, notorycznie banowanych za strzelanie do graczy albo z innego głupiego powodu. Nie ma czego żałować, nie będzie można robić w grze niczego poza staniem w NCR i opowiadaniem sobie "cool stories", bo wszystko inne zostanie zabronione, wyłączone, zlikwidowane, znerfione, ograniczone lub utrudnione do tego stopnia, że mało komu będzie się chciało wysilać.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2011, 15:40:34 wysłane przez Wichura » Zapisane

Nie biegaj za stadem.

Umpa Lumpa
Toxic Troll
Newbie
*

Karma: +4/-0

« Odpowiedz #6 : Marzec 09, 2011, 16:00:49 »

Nie wiem co napisac wiec po prostu wkleje tu przepis na kiszone ogorki! Na litrowy słoik: 8-9 małych ogórków, 2 żabki czosnku, gałązka kopru, mały kawałek korzenia chrzanu, kilka ziarenek ziela angielskiego i pieprzu, ew. liście wiśni lub, winorośli, sól kamienna. Ogórki dokładnie umyć. Ściśle układać pionowo w wyparzonym wcześniej słoiku. Na pierwszej warstwie umieścic przekrojone na pół ząbki czosnku, umyty koper, obrany ze skórki chrzan i ewentualnie 2 -3 liście wiśni lub 1 winorośli, a także ziele angielskie i pieprz. Zalać gorącą wodą (ok. 2 szklanki) wymieszaną z połową łyżeczki soli kamiennej. Mocno zakręcić i odwrócić słoik do góry dnem. następnie pasteryzować przez ok. 15 minut w piekarnik nagrzanym do tempratury 90 stopni.
Zapisane
cubik2k
Administrator
Jr. Member
*****

Karma: +16/-8


« Odpowiedz #7 : Marzec 09, 2011, 18:51:35 »

Umpa Lumpa, przepis super, dzięki Chichot

Tak jak ogórki tak 2238 kisić się będzie w sosie własnym, aż zgnije. Zgniłe się wyrzuca.
Zapisane

Hydro
Jr. Member
**

Karma: +7/-5


« Odpowiedz #8 : Marzec 09, 2011, 20:01:26 »

Umpa Lumpa, przepis super, dzięki Chichot

Tak jak ogórki tak 2238 kisić się będzie w sosie własnym, aż zgnije. Zgniłe się wyrzuca.
Ja tam wolę małosolne...
Zapisane
BorgNagar
Newbie
*

Karma: +1/-0

Zpalmy miasta, zjadzmy kobiety, zgwalcmy dzieci.


« Odpowiedz #9 : Marzec 13, 2011, 01:12:50 »

Do Samodestrukcji i zanudzania graczy na smierc:P/.
Ruskie co zaczeli robic ta gre troche nie pomysleli biorac silnik z F2 i tracac czas na podkrecanie grfy. Powinni wziasc na warsztat Tactiks i zajac sie rozbudowaniem opcji dostepnychw grze i wprowadzeniem troche wiecej RPG w nudny swiat fonline.
Np. Powinno sie dac zucac gownem w ludzi nawet jesli nie powodowalo to uszczerbku na zdrowiu przeciwnika ;P.Ja szczeze to pogralbym se Mutantem BG albo Clawem hth.
Zapisane

Neuromancer
Newbie
*

Karma: +0/-0

« Odpowiedz #10 : Kwiecień 14, 2011, 19:44:47 »

Pomimo wszystkich minusow zwiazanych z staffem ( a raczej garstka chorych osob, ktore mam nadzieje umra ), mimo wszystko to jedna z najlepszych gier w jakie kiedykolwiek gralem i zaden z nowszych tytulow nie przysporzyl mi tylu godzin rozrywki. Sam tez mialem serdecznie dosc, ale koniec koncow po lekkim rocznym odsapnieciu do fo2238 wrocilem. Porozmawialem z Volandem ( aka gm'em odpowiedzialnym za zamkniecie rosyjskiego subforum ) i na pytanie 'dlaczego subforum zostalo zamkniete' padla odpowiedz ze nie ma (sic!) zadnej przyzwoitej osoby ze znajomoscia jezyka rosyskiego, ktora by je moderowala. Pewnie z polskim stalo sie podobnie.

Wnioski na przyszlosc:

-w zwiazku z ignorancja i pycha sekcji gm ludzie zaczeli wytykac im bledy co im sie oczywiscie nie spodobalo ( zadnej wladzy nie podoba sie krytyka jakakolwiek by ona nie byla ) - nie wdawac sie w zbedne dyskusje i grac sobie w najlepsze, po roku przerwy widze ze w te gre caly czas moglbym grac, wiec nie spaprali jej tak do konca, o co rowniez mialem obawy. A juz widac, ze tak czy siak potrzebuja graczy i prosza ich o pomoc ( jak z rozpisanym konkursem na quest itd. )

Podsumowujac nie zgadzam sie z opinia jakoby fonline staczalo sie po rowni pochylej. Z perspektywy czasu moge powiedziec, ze pomimo zlej 'kadry' gmow, gra sie broni.

PS. Wichura pisal cos na temat zapowiadanych 'blueprints'? Co to jest?

PS2. Jak ktos pogralby sobie na 2238 jeszcze przed wipem ( ktorego jeszcze pewnie dlugo nie bedzie ) to prosze pmke, bo mimo wszystko samemu nudno.
Zapisane
Hydro
Jr. Member
**

Karma: +7/-5


« Odpowiedz #11 : Kwiecień 14, 2011, 22:18:59 »


Wnioski na przyszlosc:

-w zwiazku z ignorancja i pycha sekcji gm ludzie zaczeli wytykac im bledy co im sie oczywiscie nie spodobalo ( zadnej wladzy nie podoba sie krytyka jakakolwiek by ona nie byla ) - nie wdawac sie w zbedne dyskusje i grac sobie w najlepsze, po roku przerwy widze ze w te gre caly czas moglbym grac, wiec nie spaprali jej tak do konca, o co rowniez mialem obawy. A juz widac, ze tak czy siak potrzebuja graczy i prosza ich o pomoc ( jak z rozpisanym konkursem na quest itd. )


PS. Wichura pisal cos na temat zapowiadanych 'blueprints'? Co to jest?

Aha, czyli jak banda dupków pokroju nazi solara który z lexxem opanowali magicznie zdolność znajomości języka polskiego robią coś debilnego z grą i gmami to mam siedzieć cicho? To jest dalej beta i teoretycznie powinni chcieć zdania graczy nt błędów i balansu.

Blueprints czyli schematy- ponoć trzeba będzie trzymać dany item w ręce by móc crafcić niektóre itemy, chociaż ja sądzę, że byłoby lepiej to zrobić w wowym stylu gdzie schemat się "konsumowało" by móc tworzyć item. Ale to devowie i raczej to skopią również

Swoją drogą gracze tutaj (pozdrawiam żabojadów z TTLA, którzy są "oryginalni") to banda dupków gdzie jeden dowala drugiemu gdy chce coś stworzyć. Wide afera z RP miastami (TTLA darło mordę o to, że rogues coś takiego stworzyli, ale oni [TTLA] tworzyli w redding. Po 3 miesiącach dali to samo co efekt dyskusji na polskim subforum, który wrzuciłem na general, zrzynając kompletnie i nic od siebie nie dodając)
Zapisane
Kilgore
Administrator
Full Member
*****

Karma: +28/-1

Bang Bang Smash


« Odpowiedz #12 : Kwiecień 15, 2011, 00:20:04 »

Porozmawialem z Volandem ( aka gm'em odpowiedzialnym za zamkniecie rosyjskiego subforum ) i na pytanie 'dlaczego subforum zostalo zamkniete' padla odpowiedz ze nie ma (sic!) zadnej przyzwoitej osoby ze znajomoscia jezyka rosyskiego, ktora by je moderowala. Pewnie z polskim stalo sie podobnie.
Who cares? Polskie forum jest, jak widać, i ma się całkiem nieźle. Rosjanie mają natomiast dość obszerne forum na fonline.ru.

Cytuj
Podsumowujac nie zgadzam sie z opinia jakoby fonline staczalo sie po rowni pochylej.
Jeśli dobrze pamiętam, nieco ponad półtora roku temu na dwóch serwerach (TLA i 2238) bywało w sumie nawet 1100-1200 graczy w jednym momencie. Obecnie na wszystkich serwerach masz w sumie max. około 400-500 osób naraz. Początkowa duża popularność spowodowana była głównie tym, że ludzie dostrzegali w projekcie duży potencjał. Wiele miesięcy upłynęło, a potencjał ten w dużym stopniu nie został wykorzystany i mnóstwo osób po prostu przestało grać.
Zapisane

Neuromancer
Newbie
*

Karma: +0/-0

« Odpowiedz #13 : Kwiecień 15, 2011, 05:17:57 »

Aha, czyli jak banda ...
O jakich 'debilnych' zmianach, ktorym balansie i bledach mowisz ( z ciekawosci pytam )? I nie mowie, ze masz siedziec cicho, jednakze jarganie sie o balans i zmiany, za kazdym razem konczylo sie tak samo.

Schematy ...
Optymistycznie rzecz biorac - bedzie sie mozna wymieniac jak naklejkami z gum turbo, realistycznie wedlug mnie w zasadzie rzecz zbedna tak jak kolory robe'ow, longhairdude'y i inne zlote deszcze radiacyjne.

A co do playerbase to o innych serwerach sie nie wypowiadam natomiast faktycznie na fo2238 gralo najmniej dwa razy wiecej ludzi rok temu. Jestem jednak zdania, ze po wipie naplynie znow dosc by tamte rekordy popularnosci pobic. I to nie jest chyba tak, ze powodem wykruszania sie ludzi jest zmarnowany potencjal tylko imo po prostu sie ludziom znudzilo, bo oprocz TC nie ma w tej grze nic do roboty, i ludzie ktorzy w TC i gangi sie nie bawia dobijaja 21 lvl i zwyczajnie gra im sie zaczyna nudzic.

Wracajac do tematu 'dokad zmierza 2238'

Chcialbym zeby plany rozwoju wygladaly tak:
a) rozwoj gameplay'u ( questy, ficzersy z tacticsa, active questy, eventy )
b) dopiero dlugo dlugo po tym -> cale 3d, eyecandies i inne pierdolety
c) nastepne dlugo dlugo po tym, majac juz caly ciekawy swiat w 3d przekonwertowac wszystko spowrotem do 2d.

Moze i to wersja utopijna, dlatego trzymam kciuki za rodzimy projekt 2077.
Zapisane
Rascal
Programista AngelScript A
Jr. Member
***

Karma: +4/-5


« Odpowiedz #14 : Kwiecień 15, 2011, 09:07:12 »

brakuje dungeonow PvE i PvP ze znaczacymi nagrodami vide jakis epicki item (generowany losowo - moze wypasc qpa,sredniak lub total wypas).
Na reqiuem jest taki oto system ze sa 2 lokacje:
Katedra i Sierra w ktorych "wysyla sie sygnal" do bractwa/enclavy i po 25 minutach przyjezdza samochod z zaopatrzeniem (generowane losow). Raz znajdziesz lopate a raz power armora xD  Nie musze dodawac ze lokacje te z racji na swoj charakter sa regularnym polem bitwy PvP - patrz dungeon PvP. (to ze niestety nie jest to do konca na RQ dopracowane to inna kwestia)
Dodajmy do tego kilka klasycznych dungenow PvE wymagajacych kooperacji kilku graczy - te dungeony MUSZA BYC TRUDNE. Nie to co w stranded shipp.
Polaczmy np. efekt duzej ilosci trudnych wrogow z elementem czasowym typu - za 5 minut padnie zasilanie/wybuchnie bomba/odpali sie system obronny ( w skali nie do ogarniecia dla graczy) itd itp.  Takie dungeony musza stanowic wyzwanie i dawac potencjalnie cos satysfakcjonujacego w zamian. Raz na jakis czas sypnac vindicatorem/bozarem/power armorem (ktorego staty sa praktycznie jak BA). Tak sie buduje dobra rozrywke dla graczy.


o dodawaniu dobrych questow wspominac nie trzeba , jakis tego zalazek jest w BoS
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 9
  Drukuj  
 
Skocz do: