FOnline & new FMC Forum
Grudzień 14, 2017, 05:08:47 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Aktualności: Wit Beyond Measure is Man's Greatest Treasure
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 15
  Drukuj  
Autor Wątek: FO: Desert Europe  (Przeczytany 51727 razy)
Xenom2238
Full Member
***

Karma: +16/-2


« : Maj 16, 2011, 04:53:41 »

Na prosbe kilku osob z IRC'a wbijam screeny z projektu. Co prawda wiele ich nie ma, bo wiekszosc pracy polega na zabawie z kodem, ale co nieco sie znalazlo.

Zaimplementowany zastal interface Ras'a, z ktorym akutalnie pracujemy. Podmienione zostaly tylko loga.


Mapa swiata liczy 99x81 pol i jest 4 razy wieksza od fonline2238.


A tak mapa wyglada w znaczacym pomniejszeniu.


I screen moze nie nazbyt interesujacy, ale z wstepnych testow i balansowania broni do PvP high stuff.


Teraz bierzemy sie za tworzenie zupelnie nowych lokacji, wiec kolejne screeny beda ich dotyczyly.
(O zmianach w odniesieniu do innych FOnline'ow napisze po poludniu ja, albo Ras.)



« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2011, 12:53:13 wysłane przez Xenom2238 » Zapisane
Schaffer
Programista AngelScript A
Full Member
***

Karma: +7/-0
Płeć: Mężczyzna

NCR


WWW
« Odpowiedz #1 : Maj 16, 2011, 06:53:53 »

Drobne pytanie: Co oznaczaja te gory/dziory na mapie swiata? To od bomb? Czy tak tylko oznaczacie lokacje?
Zapisane

kuna
Administrator
Sr. Member
*****

Karma: +35/-8


« Odpowiedz #2 : Maj 16, 2011, 07:19:15 »

Myślę że to leje po bombach. Przydało by się poddać je nieco erozji, bo są zbyt gładkie. Ładny interfejs. Ekran startowy, taki sam jak na 2077;)
Tak przy okazji, na waszym miejscu ograniczył bym mapę świata. Przy dobrych wiatrach na początku będziecie mieli maks 100 graczy, na mapie 4 razy większej od olbrzymiej mapy 2238 za bardzo się rozproszą. Na waszym miejscu dodał bym niewidzialne ściany, by na początku istnienia serwera, gracze byli bardziej skupieni w jednym obszarze.
Ograniczenie obszaru ma to też taką zaletę, że wystarczy, że dopracujecie 3 lokacje, które znajdują się w danym obszarze, a reszte będziecie robili gdy już gracze będą grali. Pozatym doświadczenia z gry, mogą wpłynąć na lepszy projekt nowych lokacji.
Ograniczenie może być robione przy pomocy maski mapy świata.
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2011, 08:28:23 wysłane przez kuna » Zapisane
Rascal
Programista AngelScript A
Jr. Member
***

Karma: +4/-5


« Odpowiedz #3 : Maj 16, 2011, 10:23:10 »

mam nadzieje ze konstruktywna krytyka jest mile widziana:

- obawiam sie ze mapa 4 razy wieksza od fonlinowej moze byc problemem
- design worldmapy: leje sa zdecydowanie zbyt duze nawet bo zdetonowaniu bomby typu car lej jest dosyc maly (fala uderzeniowa to co innego).
kiedys ogladalem wrzucone bodajze na 13schronie fotki z google maps poligonu atomowego w ameryce - fajnie jakbys sie do tego dokopal i w oparciu o to skorygowal te leje bo obecnie sa troche groteskowe :F
kolejna sugestia odnosnie designu worlmapy - zbyt zielony, za malo pustynny, za malo erozji


interface jest super i bardzo pasuje do projektu - zaimplementowanie go jako default jest znakomitym ruchem

jak bedziecie robic jakies testy pvp to chetnie wezme udzial, teraz jestem zajebany egzaminami
Zapisane

Riot
Toxic Troll
Full Member
*

Karma: +21/-14
Płeć: Mężczyzna

lorem ipsum...


« Odpowiedz #4 : Maj 16, 2011, 11:49:39 »

na waszym miejscu skoncentrowałbym się narazie, dopóki nie ma graczy, na zmniejszeniu mapy do UK i części Europy, tak, aby pływanie statkiem było sensowne i możliwe, ale bez przesady.

Przy większej ilości graczy zwiększać mapę i jest git Chichot
Zapisane

Xenom2238
Full Member
***

Karma: +16/-2


« Odpowiedz #5 : Maj 16, 2011, 13:08:52 »

To teraz parę słów na temat zmian w grze:

1)idea "od graczy dla graczy" ma przyswiecac istnieniu serwera. Wraz z Rasem
zdajemy sobie sprawę z faktu, że bez zespolu programistow i grafikow nasze
mozliwosci sa bardzo ograniczone. Zaraz po starcie bety gracze beda mogli
przesylac swoje pomysly i prace zwiazane z lokacjami, sprzetem, questami. O ile
nie bedzie to fuszerka, to zaimplementujemy je do swiata gry w trybie tak
szybkim, jak bedzie to mozliwe. To ma byc glowna sila serwera, ktora ma
przyciagac nowych playerow i bez tej sily serwer w.g. mnie szybko padnie.

2)rozgrywka podzielona jakby na dwa swiaty: Europa i wyspy brytyjskie. W Europie
bedzie polegala na zasadach przypominajacych 2238 pod katem stuffu, a na wyspach
bedzie ostre PvP w high stuffie (APA idp). Podrozowac miedzy swiatami bedzie
mozna z pomoca NPC'ow i ich lodzi, w efekcie tego nie bedzie mozna ze soba
zabierac sprzetu z kontynentu na wyspy i odwrotnie.

3)rozgrywka w mocno odnowionej Europie bedzie podzielona na lokacje
bezpieczne, lokacje PvP i lokacje PvE.

4)domyślnie jeszcze za czasów (Fallout 1) Mistrza supermutantow i jego kultu,
czesc wyznawcow przeniosla sie na stary kontynent glosic nauki wsrod ocalalych.
Nieswiadomi smierci mistrza kontunuja swoje dzielo, pozakladali wlasne miasta,
bazy w Europie srodkowej i wschodniej. Ludzie zachodniej Europy odbudowujacy
cywilizacje , ktorzy nie chcieli sie "nawrocic" wchodza z nimi w konflikt
ropoczynajacy nowa wojne. W ten sposob na wschodzie mapy powstanie kilka miast i
lokacji PvE, gdzie pojawiac sie bedzie  masa stuffu, jednak wejscie do nich
bedzie bardzo utrudnione ze wzgledu na czesto respia'ce sie supermutki w
masakrycznie duzej liczbie. Na taka impreze potrzeba  np.30+ ludzi. Jest
to wstepny pomysl dla wytlumaczenia fabuly i nie wiadomo, czy sie przyjmie.
Co do wysp brytyjskich beda zamknietym poligonem doswiadczalnym dla jakies
frakcji (BoS lub Navarro), a pomysl fabularny jest tylko kwestia czasu.

5)na samym starcie swiat ograniczony prawdopodobnie do fragmentu mapy, o ktorym
wspomnial trafnie Riot. Faktem, ze gracze w malej ilosci mieliby problemy z odnalezieniem
sie nawzajem. Chcesz miec wiekszy swiat, zapros swoich znajomych.
Docelowo serwer ma pomiescic 500+ graczy i dlatego mapa swiata jest tak duza i ogolnie
swiat ma byc zupelnie nowy, bez stale powtarzajacych sie lokacji typu Redding itd.

6)przykladowe pomniejsze zmiany to:
a)max lvl = 29
b)duzo szybsze przemieszczanie sie po world mapie
c)kilka nowych perkow
d)w miastach PvP (zamiast TC) pojawiajacy sie cenny Stuff, co okreslony czas
e)szybszy i lzejszy crafting, gdzie jednego BA nie robisz x godzin, tylko robisz
np. 5 sztuk
f)bieganie podczas walki oczywiscie tez wlaczone :-)
g)nowe grafiki dla broni itp. posciagane tez z forum 2238.
h)zaimplementownie wszelkich ciekawych pomyslow graczy, ktorych dev'owie 2238
olali.

To czesc tego, co moge przyblizyc na starcie, a cenne krytyczne uwagi zawsze sa
mile widziane. Jak ktos chce sie z nami pobawic to smialo pisac do mnie.
Zapisane
Schaffer
Programista AngelScript A
Full Member
***

Karma: +7/-0
Płeć: Mężczyzna

NCR


WWW
« Odpowiedz #6 : Maj 16, 2011, 13:20:41 »

Cytuj
Docelowo serwer ma pomiescic 500+ graczy

Ale z Ciebie optymista...
Zapisane

Xenom2238
Full Member
***

Karma: +16/-2


« Odpowiedz #7 : Maj 16, 2011, 13:26:50 »

Na 2238 podobno rekordem było 600 graczy, czyli przy lepszej grywlnosci serwera jest to osiagalne. Pytanie: jak potem podtrzymac taka ilosc playerow.
Zapisane
jan0s1k
Programista AngelScript A
Full Member
***

Karma: +10/-3
Płeć: Mężczyzna

Live by the sword, die by the sword...


WWW
« Odpowiedz #8 : Maj 16, 2011, 16:57:36 »

Na 2238 podobno rekordem było 600 graczy, czyli przy lepszej grywlnosci serwera jest to osiagalne. Pytanie: jak potem podtrzymac taka ilosc playerow.

Nawet nie wiesz, jakiego to łącza wymaga... Z tego co pamiętam, chyba przy tych 600 graczach straszne lagi były Język
Zapisane

Poland cannot into forum...

Pandemon
Full Member
***

Karma: +3/-0


« Odpowiedz #9 : Maj 16, 2011, 17:02:32 »

A serwer dedykowany tani nie jest, w Polsce tymbardziej. Wątpie, żebyście znaleźli tylu chętnych graczy, coby wam to opłacili.
Zapisane

Hydro
Jr. Member
**

Karma: +7/-5


« Odpowiedz #10 : Maj 16, 2011, 17:41:36 »

A serwer dedykowany tani nie jest, w Polsce tymbardziej. Wątpie, żebyście znaleźli tylu chętnych graczy, coby wam to opłacili.
Skoro naiwniacy opłacają farsę zwaną 2238 i dalej się trzyma to tu problemu nie będzie
Zapisane
Pandemon
Full Member
***

Karma: +3/-0


« Odpowiedz #11 : Maj 16, 2011, 18:25:21 »

Najpierw trzeba takich naiwniaków znaleźć - czytaj: bez dobrej reklamy ani rusz.
A 2238 miało niesamowitą reklamę, jako pierwszy w pełni angielski serwer Fallouta Online. Z pozostałymi już nie będzie tak łatwo.
Zapisane

Wichura
Full Member
***

Karma: +30/-10
Płeć: Mężczyzna

High-Tech Troll


« Odpowiedz #12 : Maj 16, 2011, 20:24:42 »

Po swojemu pozrzędzę, jak na starucha przystało:
- arena z "high stuffem" (co to kurwa jest high stuff? tyczki? wieżowce? żyrafy?) może się okazać takim fąfastycznym miejscem do beztroskiego nakurwiania, że mało kto będzie się snuł po czterokrotnie większej mapie
- fabułka już jest, jakiś ogólny zarys też, interfejs nawet, łał, orgazmicznie - azaliż wystarczy zapału, by ciągnąć ten szajs dłużej niż powiedzmy dwa miesiące?
- budowanie zajebistości na negacji czegoś lub kogoś wystarcza na krótką metę - "u nas jest fajniej niż na tym chujowym 2238, chodźta" podziała tylko jakiś czas, a co dalej?
- dla kilkuset graczy trzeba naruchać choroszoją maszinu, do tego nie wystarczy proxy janosika
Zapisane

Nie biegaj za stadem.

Xenom2238
Full Member
***

Karma: +16/-2


« Odpowiedz #13 : Maj 16, 2011, 20:58:33 »

Najpierw trzeba takich naiwniaków znaleźć - czytaj: bez dobrej reklamy ani rusz.
A 2238 miało niesamowitą reklamę, jako pierwszy w pełni angielski serwer Fallouta Online. Z pozostałymi już nie będzie tak łatwo.
To akurat w moim przypadku najmniejszy problem...

Po swojemu pozrzędzę, jak na starucha przystało:
- arena z "high stuffem" (co to kurwa jest high stuff? tyczki? wieżowce? żyrafy?) może się okazać takim fąfastycznym miejscem do beztroskiego nakurwiania, że mało kto będzie się snuł po czterokrotnie większej mapie
- fabułka już jest, jakiś ogólny zarys też, interfejs nawet, łał, orgazmicznie - azaliż wystarczy zapału, by ciągnąć ten szajs dłużej niż powiedzmy dwa miesiące?
- budowanie zajebistości na negacji czegoś lub kogoś wystarcza na krótką metę - "u nas jest fajniej niż na tym chujowym 2238, chodźta" podziała tylko jakiś czas, a co dalej?
- dla kilkuset graczy trzeba naruchać choroszoją maszinu, do tego nie wystarczy proxy janosika
Wichura, wiem że jesteś ostry, a niekiedy skrajnie chamski i gdyby nie zasób słownictwa używany w postach to normalnie nie odróżniłbym Ciebie w niektórych momentach od Hubercika, z którego tak drwisz.

Wiem, że uważasz się za starucha. Ja staruch też jestem i co z tego. Jak chcesz to możesz zaśpiewać "wstań powiedz nie jestem sam".
Mogę podawać jakieś ogólne informacje odnośnie tego co się z projektem dzieje (czyli, czy żyje), ale w szczegóły to się nie będę wdawać na ten moment, bo pomysły są w większości dla ludzi z projektu.
Mamy w tej chwili bardzo proste do wykonania i świetne rozwiązania fabularne na PvE, co w efekcie może nawet bardziej zainteresować niż PvP.

Nawet w przypadku odpalenia lepszego serwera niż 2238, to i tak gracze mają tendencje do znudzenia się i kwestia utrzymania wysokiej grywalności jest tematem na kolejny etap po starcie bety i zebraniu przyzwoitej liczby graczy.

I dodatkowo: tak, serwer musi być i będzie anglojęzyczny inaczej cała praca by szła na marne.
Zapisane
Wichura
Full Member
***

Karma: +30/-10
Płeć: Mężczyzna

High-Tech Troll


« Odpowiedz #14 : Maj 17, 2011, 04:38:47 »

Zamiast płakać nad bolącym ego, lepiej byś odpowiedział, bom okrutnie ciekaw.
Zapisane

Nie biegaj za stadem.

Strony: [1] 2 3 ... 15
  Drukuj  
 
Skocz do: